dijous, 26 d’agost del 2010

Solidaritat Catalana.

Solidaritat Catalana, sembla que serà la gran esperança del nou independentisme, després que ERC apostés clarament pel governar amb el Psc-PSOE i deixés l’independentisme per una millor ocasió.

No vull fer un anàlisi, de que és i que proposa cada un dels diferents partit independentistes. Només vull constatar, que les diferències bàsiques, no són d’independentisme, sinó l’eix dreta-esquerra.

M’explicaré, si ERC ha governat, còmodament durant 7 anys, amb el Psc-PSOE i IC-V, segons ells mateixos, ha estat perquè eren partits d’esquerra, Ja se sap convergència és de dretes o senzillament no és d’esquerres "no s'hi pot governar". Per tant, això de dir-se d’esquerres, dona una superioritat moral i un plus polític amb més rendiment que les piles “DURACELL”.

ERC ha estat i està encantada, de governa amb els partits de "l'esquerra", encara que no fossin independentistes, ni tant sols nacionalistes, ni tant sols res.

La meva pregunta és, si SOLIDARITAT CATALANA es defineix es com independentista molt bé. Però també es definirà com esquerra ? Si he de ser clar, en tinc molts dubtes. Si el Joan Laporta és d’esquerres, jo sóc bomber.

També, com ha país ens convé un partit independentista que no sigui d’esquerra, no cal que digui de dretes, però que com mínim no es vegi obligat a posar la falç i martell com a peatge per ser “progre”.

Per tant, funcionarà en aquest país un front de partits independentistes amb l’eix dreta-esquerra. La meva opinió és que a ERC li pesa avui encara massa la E.

Tant de bo m’equivoqui per la salut política del país.