dilluns, 20 d’abril del 2009

18 d'abril homenatge a Francesc Iglesias i Sala



Ara ja he pogut deixar el mocador, després de l'emotiu homenatge que els companys del Francesc, van organitzar a Cal Gallifa el passat dissabte dia 18. He de dir que no m'emociono fàcilment i menys en públic, però l'acte de dissabte va superar-me. Deixant a part les “patums” : El president Jordi Pujol i la Sra Marta Ferrusola, l'Artur Mar, l'Oriol Pujol, En Josep Rull, el conseller Ausàs, etc, etc. i més de 350 amics ..Quina meravella !

Avui explicaré quatre curiositats, meves :

Vaig conèixer a En Francesc Iglesias, fa anys, ell en aquells moments era alcalde de Sant Joan de Vilatorrada. Jo formava part de Consell de la Parròquia de Joan de Vilatorrada, i se'ns va plantejar el problema de la caiguda de la pedra, de la volta de l'església (antiga). Per tant, i de cara a la nova església, ens va sorgir tota la problemàtica relacionada amb el Pla General d'urbanisme, que pràcticament deixava sense cap possibilitat a la parròquia per poder fer la nova església. Només es podia tornar a construir un nou edifici en el mateix espai que ja teníem, ni un metre més, tot i disposar de pràcticament tota l'illa. Bé no vull entrar a valorar l'anterior pla general d'urbanisme de Sant Joan, que en molt aspectes era i encara és un bunyol.

Va ser aquesta, la primera vegada que vaig conèixer En Francesc Iglesias, doncs va venir ell en persona a explicar-nos com es podia desencallar el tema de la revisió de PGU, i plantejar solucions. El vaig veure molt proper i va fer-me una bona sensació. En acabar la reunió varem anar a fer un cafè i xerrar una estona, d'axiò deu fer prop de vint anys.

Anys després, ens varem tornar a retrobar a Convergència, quan vaig ser cap de llista l'any 1999. He de dir, que a les primeres eleccions que vaig presentar-me, i la cosa no va anar bé. Però recordo especialment que En Francesc, va ser de les úniques trucades de suport que vaig rebre, sempre li estaré agraït, en aquells moments difícils per a mi, va ser molt important.

Per això estic content que hagi tingut un homenatge per la seva trajectòria vital. Felicitats !